OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ
písemnou formou a to prostřednictvím:
- objednávkového formuláře na našich internetových stránkách
- vyplněním aktuálního nabídkového listu, který zašleme prostřednictvím e-mailu, či faxu na vyžádání
- prostřednictvím obchodního zástupce při jeho návštěvách u odběratele a vyplněním aktuálního nabídkového listu
objednávka musí obsahovat:
- přesný název společnosti odběratele + další nutné identifikační údaje (fakturační adresa, adresa dodání – pokud se neshoduje s adresou fakturační, IČO, DIČ …)
- doplnění množství objednávaného výrobku v aktuálním nabídkovém listu
- zaevidovány objednávky pouze na celá originál balení, viz. nabídkový list
- v případě, že nebude použit náš nabídkový list je nutná přesná specifikace objednávaného zboží (typ, název, EAN kód, ……)
- potvrzení objednávky (razítko, podpis) osobou, která je oprávněna ze strany odběratele objednávky uskutečňovat
- ze strany dodavatele bude objednávka potvrzena na vyžádání
- v případě, že nedojde do 4 prac. dnů k odmítnutí objednávky, má se za to, že objednávka je dodavatelem přijata, tedy stvrzena a dochází k uzavření smluvního vztahu v souladu se zákonem č. 513/1991 Sb . (Obchodní zákoník)
- rezervace zboží je možná řádnou objednávkou, viz body výše, s omezením 1.000 ks od titulu, pokud bude k dispozici v aktuálním čase, a časovým obdobím 14dnů od objednání
- odběratel zasláním objednávky stvrzuje, že se seznámil a souhlasí s uvedenými Obchodními podmínkami
- odběratel souhlasí se zpracováním jeho údajů, viz. specifikace výše, pro fakturaci, vyexpedování zboží, archivaci a předání zasilatelských údajů přepravní společnosti
expedice zboží:
- při zachování standardního balení expedice do 2 prac. dnů + dny na přepravu dle podmínek externí přepravní služby
- při individuálním balení expedice do 4 prac. dnů + dny na přepravu dle podmínek externí přepravní služby
PLATEBNÍ PODMÍNKY
- dobírkou, formou zálohové platby platí pro nové odběratele, nahodilé odběratele s nepravidelnými odběry zboží užšího rozsahu sortimentu
- třetí způsob úhrady platí u výroby na zakázku
- u ostatních odběratelů platba převodem a zde platí:
- fakturace se standardní 14-ti denní splatností u objednávek od výše 3.800,- Kč do výše 5.000,- Kč (€ 150 až € 200)
- u objednávek nad 5.000,- Kč (€ 200) splatnost faktur 21 dnů
- u objednávek nad 10.000,- Kč (€ 400) splatnost faktur 30 dnů
- individuální splatnosti lze domluvit u odběratelů s dobrou platební morálkou, s maximální šíří a výší odebíraného sortimentu a na základě charakteru zásobovaného místa
- při odběru zboží do výše částky 4.600 Kč (€ 190) bez DPH je účtováno přepravné dle sazebníku externí přepravní služby, dle dané hmotnosti zásilky a dané lokality (ČR, SR, ….)
- při odběru nad výši částky 4.600 Kč (€ 190) bez DPH přepravné hradí dodavatel na území České republiky, SR je řešeno v dalších bodech
- sleva 5% platí u platby na dobírku, vyjma odběratelů specifikovaných v bodě 1, odstavce platební podmínky a bode 4 shodného odstavce
- sleva 5% se nevztahuje na objednané zboží do výše částky 7.500,- Kč (€ 300) včetně, či na dobírku, která v tomto případě je nutností
- lze domluvit i individuální slevy, které jsou však závislé na mnoha faktorech (dodržování dat splatnosti, maximální šíře a výše odebíraného sortimentu, charakter zásobovaného místa)
- při nedodržení data splatnosti je účtována smluvní pokuta ve výši 0,5% z dlužné částky za každý den prodlení
- daňové doklady (faktury), dodací listy jsou vkládány do zásilek se zbožím
- v případě jejich ztráty, znehodnocení apod. ze strany odběratele s účinností od 01/04/2011 jsou veškeré doklady (faktury, dodací listy atd.) zasílány pouze elektronickou podobou ve formátu .pdf (opatřeno razítkem a podpisem), což umožňují zákonem stanovené předpisy (§ 26, odst. 4 Zákona č. 235/2004 Sb.) - na vyžádání je doklady možné zaslat poštou s navýšením o poštovné, které činí 59,- Kč (doporučené psaní standard do 50 g)
- veškeré výše částek jsou uváděny bez DPH
VADY
zjevné:
- je nezbytné nahlásit písemnou formou, myšleno e-mailem, nebo faxem dodavateli do 5 pracovních dní po dodání zboží
- dodavatel se musí k této reklamaci vyjádřit výše uvedenými formami rovněž do 5 pracovních dní, zda reklamaci uznává nebo z jakých důvodu ji neuznává
- pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci uznává
skryté:
- je nutné nahlásit dodavateli neprodleně po zjištění shodnými formami, viz. odstavec vady zjevné
- pro dodavatele platí shodné podmínky k vyjádření, viz. odstavec vady zjevné
- při uznání reklamace v obou výše uvedených kategoriích vad plnění ze strany dodavatele je buď dodáním bezvadných kusů, nebo formou dobropisu a nebo jiné
- na vady uplatněné po výše stanovené lhůtě nebude brán zřetel jako i na vady způsobené neodborným zacházením, mechanickým poškozením, znečištěním, znehodnocením zboží vlivem působení světelných zdrojů, či neodstranitelné vyznačení cen, a dalších obchodních informací jako interní kódy, firemní loga atd. a to jak psacími potřebami, tak polepkami, ze strany odběratele, neboť je mu znám charakter výrobku, ztráty, či zcizení, vyjma vad skrytých, které brání užívání zboží
- na výše vyspecifikované škody není dodavatelem poskytnuta finanční náhrada, ani náhrada ve formě zboží
ZBOŽÍ
- dodavatel dále zodpovídá za duševní práva ke zboží
- hygienické a bezpečnostní normy (označení výrobků příslušnými piktogramy, či jiná upozonění)
- příslušné doklady a certifikáty jsou uloženy u dodavatele a na vyžádání mohou být poskytnuty odběrateli (kopie) a rovněž jsou uvedeny v sekci Osvědčení na těchto web stránkách, z kterých si je lze vytisknou
měna € platí pro slovenské území (AKIM Slovensko x slovenští odběratelé)